News

2020-05-26

Fyra månader kvar till tillgänglighetsdeadlinen. Är ni redo?

De flesta vi har pratat med har svarat nej. Tillgänglighet i den utsträckning som lagen kräver är en omfattande utmaning, och coronakrisen har knappast underlättat situationen. Men faktum kvarstår: Den 23:e september ska allt vara klart.

Vad är problemet?

Förmodligen har ni stött på samma hinder som andra vi har pratat med:

  1. Det är mycket som behöver uppdateras, och det är svårt att hinna med.
  2. Ni skulle behöva bättre koll på vilka dokument som finns på er webbplats, samt vilka av dessa som faktiskt besöks.

Den andra punkten döljer ofta även andra problem, såsom:

  • Många dokument är föråldrade eller inaktuella.
  • Besökare använder fel dokument eller blanketter.
  • Google och bokmärken länkar till gamla versioner av dokument, trots att mer aktuella versioner finns.

Riskerna med att inte ha fullständig koll på sina dokument påverkar med andra ord långt mer än bara tillgängligheten.

Vi hjälper er att få kontroll

Det är här vi kommer in. Våra verktyg ger oss en unik möjlighet att kartlägga dokument på er webbplats. Vi kan ta fram en rapport som innehåller en detaljerad lista över era dokument, och som ger er svar på frågor såsom:

  • Vilka dokument finns på er webbplats? Hur ofta används de?
  • Finns det dokument som saknar besök? När besöktes de senast?
  • Finns det dokument som får trafik, trots att länken är borttagen från webbplatsen?

Med rapportens hjälp kan ni enkelt rensa bort föråldrade och inaktuella dokument, vilket förenklar ert tillgänglighets- och underhållsarbete, och minskar risken att besökare tar del av felaktig information.

Vi vet att många av er har begränsade resurser just nu. Därför erbjuder vi rapporten till ett mycket förmånligt pris. Av dem vi hjälpt har majoriteten kunnat minska antalet dokument på sin webbplats med över 50 %. Varför inte ge er själva samma förutsättningar?

Såhär förenklar ni ert tillgänglighetsarbete

Vill ni också spara tiotals, om inte hundratals, timmar i ert arbete med tillgänglighet och dokumentunderhåll? Maila oss på info@vizzit.se, eller ring 08 545 888 60, så bokar vi in en kartläggning av era dokument.

Vi ser fram emot att få underlätta er vardag!

Med vänliga hälsningar,
Vizzit
Make your website happy

No comments yet